Ring, vi taler dansk +45 36 95 04 17

Kirurgi og Paradentose

I dag behøver tandlægebesøg ikke at være forbundet med smerte. Vi garanterer smertefri tandbehandling også for børn.

På tandlægeklinikken Ra-Dent i Szczecin/Stettin, Polen anvender vi moderne bedøvelsesmetoder, således at smerte simpelt hen er et ikke eksisterende problem for dig som patient, eller reduceres til et absolut minimum. Takket være bedøvelse med anvendelse af sprøjter som Cito-Jet eller Quick Sleeper undgår vi alt smerte. Vores bedøvelses metoder gør det muligt at lave en effektiv lokal bedøvelse omkring tanden, på trods af at der anvendes en mindre mængde end i traditionelle bedøvelser. Ydermere giver det ikke nogen bieffekter i form af bedøvelse af kinderne og læber, og den ubehagelige følelse af lammelse i ansigtet efter bedøvelse. I De tilfælde hvor du som patient er påvirket af tandlæge angst eller tandlægeskræk (odontofobi), eller i tilfælde af et handicap, kan vi anvende generel bedøvelse (helbedøvelse / narkose) eller farmakologiske hjælpemidler i form af beroligende midler, samtidigt med at vi særligt omhyggeligt forklarer dig forløbet af det kirurgiske indgreb.

Tandkirurgi anvendes ikke kun til udtrækning af tænder. Indenfor rammerne af dette speciale udføres en bred vifte af indgreb som vedrører mundhulen, herunder indgreb som understøtter anden tandbehandling, fx endodonti (rodbehandlinger) – resektion af rodspidsen, periodontologi – kirurgi omkring tænderne, protetik – indgreb som forberedelse til protese, og endelig den nyeste gren – tand-implantologi (tandimplantater). Tandkirurgi vedrører alle indgreb som foretages i mundhulen med henblik på at eliminere betændelsestilstande samt at forbedre de anatomiske betingelser ved knoglen og blødt væv.

Kirurgiske indgreb som vi kan foretage på vores tandlægeklinik er blandt andet:

• udtrækning (også komplicerede indgreb med fastsiddende tænder),
  • operation af visdomstænder, frigørelse af tænder som er fastholdt i kæben,
  • fjernelse af tænder med flere rødder,
  • plastikkirurgi i mundhulen,
  • behandling i ansigt samt mundhulen,
  • resektion af rodspidsen (mindre bortskæring af rodspidsen).
  • indgreb som fjerner bindevævssvulster og andre inficerede ændringer omkring spytkirtlen,
  • forberedelse af mundhulen til protetisk behandling,
  • behandling af godartede og ondartede kræftformer i mundhulen og læber samt svulster,
  • canserlignende forekomster,